Wednesday, November 3, 2010

kawan saya

saya ada seorang kawan!! biarlah saya menggelarkan dia "GB"..Bukan Guru besar wookeeyh! tp Gaamie BEAR....hehe!! errmmmm----cube tukar mood saya dlm keadaan hiba, suram, sedeyh!! nak turn down kan segala frequency and wave yang ada supaya cerita dapat di sampaikan lebeyh effective...

GB ni kwn special kpd bestfren saya...hubungan dia ngn kawan saya hampir setahun..hubungan dowang start dlm bulan 12/2009 (tyme tue saya, dia dan kawan2 lain bersemangat nak cuti ke fraser hill, tp dia sebuk bercinta)....feeuwwh, dowang nie stp saat asyik koling ngn mcg2...rimas saya pada mulanya....jeles pon ade gak!!! hehe..ooppps :)

sebulan perkenalan. GB terkena musibah "eksiden"..x salah saya, mase tue dia baru balik dr "on call"..issh x ingat la..sebab bukan pakwe saya pon nak ingat menda2 remeh sumer tue..awal2 eksiden tue dia lupe ingatan sikit!!haha selamat x berpanjangan, kalu x mesti my fren dah carik pakwe baru!! :)

x lama lepas tue, doctor suspect GB ada Pheneumonia kesan eksiden..symptom2 seperti sering demam, batuk darah and pengsan. Doktor suggest dia stay kt sepital, tp dia degil!!tetap pergi kijer dan wat aktiviti seperti org sehat!! gagahkan dia?? hehe..

baru2 nie, GB wat operation heal kan cancer tekaknya...seminggu lps operate GB sedar tanpa bersuara...then doktor ckp, dia nak tetas semula operate mase tue sebab ade infection (suke2 saya je gune ayat tetas, ingat baju ke???hehe..) . Alhamdulillah, lepas 1 ujian sebab x de infection dan dia dibenarkan pulang,,,tibe hari utk pulang kerumah, dia masuk ICU pulak sebab wheezing and lung system dia sgt lemah..sian dia!!

ujian tak pernah putus buat insan setabah beliau..Allah menurunkan ujian di mana doktor memberitahu bahawa cancer beliau telah merebak ke lung n liver...wwooow, Ya Allah berat ujian ini!! berat telinga mendengar, berat lagi bahu memikul!!

sebagai kawan.. saya akan menjadi pendengar setia dan rela menjadi tempat aduan buat my bestfren tue...carilah saya!!saya x pendengar prihatin..buat si GB, jgn mudah mengalah!! ajal maut kijer tuhan!! semoga masih ade peluang untuk sembuh.. :) jangan takut jangan gementar..

next week dia start wat kimoterapi... so accept je tau...even ade perubahan harap bersabar dan pls kuat.... :) Allah mendampingi org2 yg beriman!!!..