Sunday, November 28, 2010

aku yg banyak ragamnye!!

mula2 nak tulis pasal "manusia byk ragamnye"..tp ape kate kiter manipulate sedikit idea dgn penggunaan title "aku yang banyak ragamnye"..ngeh3x...mcm xxxxxxx menarik!! eh, sape kater?? x bace x taw whether sy nie menarik or x?..MENARIK?? banyak maksud tue!! tp saya mau kupas dan mengupas dr side yg sy nak "merepek".. :P (cube nak meng 'equivalent'kan dgn opinion sum1 special yg mengatakan blog sy ni syok sendiri..)

RAGAM 1: Terlalu MAnJE..mmg x dpt di nafikan laaa...sumer kijer nk "emaaaak" yg buat.. kalau buleyh nak mintak mak tulun mandikan sumenye laa..na mak treat sy cm "BABY"..fuuh!! mesti best...unfortunately, emak sgt bolayan ngn segala kemahuan saya..adussh, kene wat sendiri........mencik2..mencik2...reput tulang saya nnt.. :)

RAGAM 2: Sambil Lewa...haha itu memang my nature...dah kehendak tuhan menjadikan sy sbg seorang yg sambil lewa.. huhu, ape2 kije yg sy x minat saya akan wat ala kadar jee...bekerja tanpa moto!! bekerja tanpa misi!! bekerja tanpa naluri!!..hehe..

RAGAM 3: x TEPATI MASA,..mandi lambat, bersiap lambat..gi kije lambat, gi kelas lambat, wat kije lambat..huhu bukan salah saya! mungkin salah jarum jam sebab non-stop cycle.. dulu, mase year 1 degree, asal muke lambat masuk kelas je muke aku...lambat bukan seminit dua, tp leyh cecah 10-15 mins..hehe sengal!! mesti lecturers banyak mnyampah kt aku!!..dah la lambat, x pandai lak tu..pastu dlm kelas wat lawak bodoo memanjang!!!erm tp seronok la jadik classmate figure dr side yg "XBETOL"..hehe mmg seronok abess! :)

RAGAM 4: SUKE BULI & SELALU DIBULI...huhu, yee meyh!! sebab pe erk??mgkin sebab sy nampak garang side luaran..tp dalaman lembut bagai marsmallow!! nyummy2.. :p

RAGAM 5: MERAJUK + ANGIN MONSUN + CEPAT MARAH...Hurm itu sume dah synonym ngn diriku ini..ceeyhh, x caye?? tanye la mereka yg rapat..especially Mr "Sham"...sian dia x sudah2 jd target aku je..slamat dia tu penyabar..eh penyabar ke dia?? tp selalu gak dia duk attact2 aku itu ini..huhu..tp percayalah, lepas marah2 or menyatakan ketidak puasan hati, terus aku jd coOL..n lagak ku spt "no poblem"...hehe

RAGAM 6 : MEMBEBEL NO 1..hurrm..yee betoi3x.. jgn wat salah n silap, sure laju je mulot ni marah2....nak2 if ade slack cm messy2 kan harta menda ku...rosakkan2 barang2 ku...ilangkan barang2ku....pergh sure kene!!

RAGAM 7 : GIvap + GABRA + nerbes....hurm tu la lumrah lu...especially tyme presentation or test or exam or interbiu...bukan xleyh wat!! simple matter je, tp "suara2 dalaman tu yg selalu stops n block my capability" ...ade la makhluk tu, dia kater cm nak "lemapang b tolak kuat2 kt sy"..dia geram sgt sebab sy mengadu tanpa mencuba... "paaanng!!"

RAGAM 8 : PENYAYANG..PENCINTAN...PELENTOK...PENGEKISS..PENGEHUG...ahaaaa sy banyak ilmu2 theorical n practical... waaa...best gileer!

RAGAM 9 :CEMBURU....pergh cemburu sy jenis Buta!! bukan CELIK nyer type..

RAGAM 10 : GEDIK..SOSIAL...MELEBIH..haha itu bukan saya..sebab sy sgt berprotokol..ceyh ye ke?? kadang2 ade gak gediknye, tp dlm kuantity yg sedikit sgt.. :) mnje je lebeyh kot? hehe

itulah beberapa ragam yg benar dr saya!! ada lagi, tp x mau la share byk2..sikit2 sudaa.. :p