Sunday, September 26, 2010

saya nak!!


( comel kan yg hitam putih tue)

erm...saya naK!! tp hasrat x pernah kesampaian untuk membela arnab mahu pon kucing yg berekor2...biler ckap kt mak, " mak, jom kiter bela kucing nak" ..huhu dengan bongkaknye mak memerli ku, "kat blakang tu banyak kucing, amik je mana yg suke".. aduyaai sgt sengsara biler jawapan yg mak bg bunyik cm tue..mentang2 la aku takut pegang kucing2 cm tue, bleyh plak dia oper free..tp mungkin tuhan tu paham niat aku utk menjaga kucing adalah satu niat yg sgt murni luar dan dalam..dan nak di pendekkan citer, aku pernah diberi "chance" oleh-Nya untuk membela kucing parsi...mana dapat kucing tu??beli?curik?mintak?oowhh bukan itu jawapan2 dia..kucing tu yg dtg sendiri depan pintu umah offer diri untuk dibela..ape lg, aku pon jemput masuk tanpa memberi peluang dia keluar mahupon menjengahkan kaki ke luar..x dapek!!

kucing tue comel, color kuning + oren mude + berusia mude...alangkah sedih, my mum terus koling antie i...bertanyakan whether dia nak x kucing tue??huhuhu..dengan akurnya, ok mak....

walau hanya 2 3 hari membela kucing tu..tp saya ade la jugak pengalaman membela menatang berbulu..ok la..antara memori:

1.) 2-3 hari aku, mak dan kucing berkurung dlm umah..pintu sliding x bukak2..
2.) kucing tu kencing atas sejadah..haha demand sungguh!!
3.) kucing tu berak ats frame gambar mak mase kt mesir..
4.) kucing tu kene kurung tido dlm toilet...
5.) kucing tu penat melayan aku!!haha..

ok..t saya aplodkan pict kucing tu..sebab pic menatang tu kt hp mak saya..serious comel giler..

kemana naseb kucing tu akhirnye? saya pon x tahu sebab antie saya pon pas kucing tu kt tukang kebun dia..kenape??sebab kucing tu muntot xde insurance laa....feeuwh selamat x meneruskan niat utk menjaganya..hehe

itulah pengalaman!!