Monday, September 14, 2009

Salam Aidilfitri buat semua..




Aidilfitri bakal menjelang tak lama lagi..Si anak bulan pon macam x sabar2 nak menonjolkan diri tanda kemenangan bg umat2 islam..Kanak-kanak adalah insan yang paling gembira kerana itu tandanya mereka bakal menjadi kaya (seperti aku masa kecik2 dulu..hehhe)..ayam lembu pon dah makin susah hati sebab mereka plak bakal menemui ajal...hehehe tue la nama nye lumrah RAYA...

Raya tahun nie, insyaallah bakal diraikan dengan sederhana..takla gempaq2 sakan...tp raya tahun nie pon so meaningfull for me, coz raya tahun nie turn aku memberi angpow kat anak2 buah and spupu sepapat yang maseh kecil (xde dalam senarai aya, ain, farah, is dan wan!!!sorie beb kowang dah tua....)hurm ingat nak bg angpow ka adek2 je, tp mak pulak malam td bersuara "takkan ko x nak bg kat yang lelain??dowang tu sume baik ngn ko..seket2 kak ila..seket2 kak ila...lagi plak, xkan dah dapat banyak tak nak bg seket sedekah???ko tak ingat uncle2 bg ko banyak mase dulu2...??"hurm masok seket kata mak dalam pale otak..uissh, betol gak kan...so pagi2 td dengan segeranya aku pi lah CIMB, draw n tukar duet....hurm konun2 nak bg yang besaw lebeyh, yang kecik kuwang seket...arrgghhh x jadik!!x adil..so aku sama rata kan nilai angpow dowang rm5 je..ahahaa...ok la tu, hmm tu je aku mampu..masalahnye total budak2 yang nak dibagi banyak sangat (20-30) adeeesh..terkencet aku dipagi raya nanti..huwaaa...wat eve pon, insyaallah ikhlaskan niat...semoga raya kali nie lebeyh meriah dari tahun2 lepas...

p/s: semoga tahun di aku pon dapat angpow dr mak, mak ngah dan pak ngah!!! Dr pemberian 3 owg tue, dah cukup membuatkan aku terus tersenyum,dann berasa kaya..huwaa.....doakan aku pon dapat angpow sekali ye..hehehe..