Wednesday, November 30, 2011

sumpahan sekor CICAK

ketika sedang termenung melihat siaran di Tv, sesekali mataku menjeling ke arah 2 ekor cicak di atas syiling rumah....Mereka bekejaran!!!

otak nakal ku mula berfikir dan mula melontarkan idea yang bagaikan terpengaruh dgn siaran national geographic yg di tonton sebentar td kt channel 550 "haaa, mesti nk mengawan xde kije lain cicak ni!!!!"..

so dengan perasaan yang SUMPAH PENUH DENGKI, aku pon berlari ke arah dapur untuk mencari spray nyamuk memandangkan salah sekor cicak tu dah pon masuk ke kawasan target!!

peeeeeeeeesssssssssssstttthhh!!!! peeeeeeeeeeeeeeeesssssssschh....peessst!! peessst!!

yup, aku ngaku aku telah menggunakan aerosol dlm kuantiti yg sgt sangaaat byk semata-mata nk mbunuh sekor cicak!!..

"kelepuuP"!!! yes, jatuh gak kaw akhirnya.. perasaan time tu sgt excited!!! ke mana saja cicak tu pergi aku polo dgn spray!! peeeeestt!! spray lagi....haha, mcm hepi je dpt main sembur2...

Tba-tiba, suara mak kedengaran!!

"kau nak mampus main spray aku ?"... haha ganaskan kan kan kan? tp xpe, aku da biase!!
"habis la nnti!!! xkan bunuh cicak gune spray?? guna pnyapu!!" arah mak kpd saya..

sambil bermonolog, "gile ahh, x kuase nk pukul2!! takot!!"....

xtaw la whether korang nk caya or x, serious berkali-kali cicak tu berlari kearah aku!! waaah, sangat adventure bg mereka yg suke kije2 extreme spt aku !!

bile cicak kejar aku, aku lari..kemdian aku kejar, dia lari!! bile pikir mmg x logik!!! tp serious tu citer betol!! pertempuran 1-1 (aku dan cicak) mkn mase 10-15 min....

dan kemudian mak bersuara lagi...

"setan betol la budak ni!! x paham bahasa ke... terjerit-jerit memekak masa magrib ni knapa?? aku nk smayang pon tenang!!".... glurrps3x, alamak lupe dowh..... aku x smyang lagi..

"mak!! tlg la bunuh cicak ni..mak!! mak!! mak!!!..cicak ni , cicak tu!!" jerit aku spy mak dtg membantu..

ceeyh, mak pon dtg dgn bersenjatakan penyapu..hmm xnak spray dia habis la tu??? haha...

bile mak pegang penyapu, surelah aku menyorok blakang mak!! abes semua barang mak geledah!! baik2 cicak tu kt lantai dah panjat ke atas dan sorok celah mane ntah?

dah elok2 condition cicak tu mcm nk mampus, serious bertenaga semula dek bertempiaran dgn gaya ganas mak memegang penyapu... aiiish, spoil!!

dan tibe aku melenting sendiri... ku sangka cicak melompat kt bahu aku tp rupenya habuk.. maka dari itu, lintang pukang aku menyelamatkan diri sehingga kaki terkehel!! aaauch, huhu sakit giler...

hmmph cicak entah kemana, tp bengkak kaki yg aku dpt...

mak pon mula "sound"..

"padan muka, cicak tu bukan kacau ko pon...yang ko sebuk2 knapa?"..... haammboi, luahan mcm da x syg anak je kan?? haha...

so hakikat dr itu, kaki kanan kt area buku lali mmg tgh sakit... xleyh gerak sangat!! x leyh berjalan or stand lame2...owh ye, buleyh juga aku jadikan excuse utk tidak membantu emak buat kerja rumah...

yipyip..hureeyh!





(ni rupe cicak yang liat nyawanya!!)