Wednesday, November 23, 2011

dealing wif people is not a simple thing to do!

Date : 4th Nov 2011 (friday)

PH : Hello, can i speak to NF?
Emak : Dia xde, pergi jogging.. ini dari mane?
PH : Dari Pantai Holding.. Dia ade mohon kije sini.. ade no hp dia x?
Emak : Ada, tapi x ingat sbb dia dah baru tukar number..
PH : Ok, Pkul bape dia balik?
Emak : dlm pukul 7 lebih?
PH : Saya dah balik..xpe nanti saya talifon lg..

(Balik dr jogging dah frust giler babi dgn story ini...check emel xde pape attachment lgsung...try to kol back, office ttup and x taw nk refer pd sape)
>>> mode : TERSANGAT FRUST!!

Date : 8Th Nov 2011
wif my initiative, aku sendiri wat kol ke Pantai Holding.. from my cnversation tu, dorg kate aku ade interview keesokkan harinye pd 9th Nov 2011 kt area midvalley, kl.. huhhh so sad mane sempat nak gi!! then aku cube mintak postponed kan session interbiu tu pada hari lain sebb during the same date aku ade 2nd stage interbiu kt jb as branch manager trainee...

(malangnya, dorang kate dorang x dpt nk re-schedulekan interbiu tu !!)
>>> mode : KECEWA sgt!!

dlm kekecewaan, emel dorang ttp ku reply...

Date : 11 Nov 2011-jumaat
Pantai Holding : Hello Nf, we have agreed to rearrange ur interbiu session.. are u available on this wednesday (16th nov 2011)??
Me : Yess..sure can.. i will attend the interbiu and pls drop me emel for detail..

(pada ketika ini, mood sgt kucar kacir..sebab mase dia kol aku kt perak..hari ahad baru balik jb..tetiba teringat, no certificates inside my car..owh, demm la- sekeping pon xdak!!! apakah ini sgt BullSHIT!)

Date : 14th Nov - isnin
Dila : Shila, jom gi kl teman aku interbiu..
Shila : jom2x...bila?
Dila : Gi esok, naik bas pastu tdo umah pija (member).. rabu balik jb lps interbiu.
Shila : aku nk pergi kl ari rabu, khamis ade interbiu kt damansara.
Dila : gi la awal sehari, ajar aku naik tren!! khamis balik jb..

(conversation mmg tergantung!! ttp aku ttp persuade dia sampai keesokkan harinya)

Date : 15th Nov - selasa
Dila : shila, teman aku eh.... aku tgu ko wat decision!
Shila : pkul 12 aku bgtau, nk tanye Dr. amir dlu..
Dila : Pergi ptg ni, kul 5 pon buleyh!! gi naik bas..then ajar aku naik tren!!
Shila : Balik Biler?
Dila : aku kene balik hari rabu la..sebab khamis ade interbiu lg kt jb..
Shila : Alaa..kalu gitu aku pergi esok jelah!!

(ttp pujuk si shila sampai pkul 2pm, ttp dia ttp x nak tlg aku!! sampaika hati dia....)
>>>Mode::: Merajuk maximum kt minah tu!!! tambah pulak dia ade wat plan nk jumpe member2 dia kt da curve!! OMG, member baik mintak teman gi interbiu dia xnak, bg alasan itu ini..huhu..

around 3.30 pm.. text her again!!

Dila : shila, aku mcm mls la nak pergi sana...dah down!!
shila: Pergi la dila..try dulu!! rugi x prgi..
Dila : tgok ahh mcm mne..

(Mls nk drive ke KL... Dah Boring bawak kete!!)

So at the end........


Dila : Mak, nak pergi ke x interbiu tu? 50-50 la..mls je ikotkan rase hati sbb dah down..
Emak : Terpulang ko lah..emak ikotkan je....shila x teman ke?
Dila : Mls la harapkan dia..mintak tlg ajar naik ketapi pon xnk..
Emak : Mak teman.. tp kalu pergi sana kene duit gak.. kalau x dpt kije rugi..
Dila : hehe, mak nie... kn interbiu je??ikot naseb!! ila ikot instinct mak je..pergi ke x?
Emak : ape2 pon, bg mak smayang dlu...kdg2 Allah bg petunjuk..
Dila : kalau x pergi rase bersalah sbb dia dh re-schedule kan interbiu...siap kate cnfirm bagai..
Emak : ko pikir je mana baik..mak x kesah!


around, 4.30 pm...

Dila : Mak, jom la kite pergi sana..siap2!!

(so, dgn sepantas kilat aku bersiap ke kl..hanya berbekalkan sepasang baju formal utk interbiu dan sebuah file sijil)

>>>>>dr awal, banyak sgt halangan!!!!!