Monday, August 3, 2009

vacation to Genting Highland (GH)

Last 2 weeks. aku aya ngn farah gi bercuti kat puncak GH. Tapi rombongan kami kali ini bukan takat bertiga, tp turut disertai seorang "bodyguard veteren" my mum..opps mesti lerr kene ada eskot, if x silap2 balik JB bukan ber3 tp ber6..

Sepanjang pejalanan JB-GH, kami ber3 dok sakan tergelak sana sini..x sempat nak lelap mata ada je lawak silih berganti...yang paling pengalaman time odw gi GH, sepupu aku (farah n aya) asyik je kene kentot ngn apek seat sebelah..nak2 si aya, dier la manusia paling tension coz apek tue betoi2 dok sebelah seat dier..apek tue pon satu, setiap setengah jam dok maen tembak2..kalau slow sound kire orait lagi..ni tak...bunyik nye betol2 memecah keheningan malam...."bBBboOouutt"..huhuhu!!

Kami tiba di puncak lebeyh kurang pukul 4 pg..turun je bas kami terus menuju ke 1st world plaza..ingat nak terus check-in, tp pihak hotel mention time check in pukul 12 keatas..ape lagi, kami pon drop kan beg di kaunter lalu bersiar2 disekeliling GH menikmati suasana pg di puncak..Best!!
Keluar je dr pintu 1st world hotel, kami kene ngowat ngn abang2 polis..wakakka..tetibe mulot depa semua bagaikan dikunci kerana baru perasan yang kami nie rupe2 nye ada bawak bodyguard..wakakaa..tak jadik mamat tue nak bg sekuntum bunge pelastik kaler kuning.."Haip..kenot suuwett2 yee.....my mum looking at u!!!"..duussh~~

Lepas solat suboh, kami pon decide nak lepak kat mC'd utk serapan pagi..so just eat yg ringan2 and quite simple..makan lerr bubur ayam mc'D bg mengelakkan sebarang kecelakaan berlaku ketika riang bermain game nanti..

Tepat pukul 8pg..kami lerr owng pertama pada hari tue yg merasmikan kaunter pembelian tiket..harge per person RM80 (package : all in 1 packege + 4 additional game)...menggigil gak nak kuar kan sekeping RM5o, tp bila dipikir semula actually harga nye kire O.K la...(lagi RM30 tue sponsor dr Dato' Pak ngah-Thanks),,,huhuhu...

Nak diciterkan game ape yang kami try memang ler tak cukup 1 page blog nie..so as randomly kami naik advanture roller coaster, space shot, spinner, boating, maggot train,4D movie,ferris wheel, pirate train, sg rejang, gajah terbang, snow world, anthic car, bumper car n mores....tp mmg gamat..tak kire la sama ada game tue thriller or nope, mulut kami bertige je yg ober menjerit..wakakaka..nak kater penakot tue..erks tak la penakot sangat..tapi memang hobi kami...(si aya ngn farah nampak cam cool, tp rupe nye both of them paling kuat jerit..aku lak, rileks x de nak berteriak sakan...huhuhuu..MACHO la kunun2..)

Alhamdullih...syukur tak terhingga aku pada saat tue...erks..kebetulan kat GH time tue kabus tebal..dah macam berada kat bumi Europe rase nye..huhuhu...dussh...erm suasana sejuk + kabus serta suhu 15'C (Berastagi, Indonesia pon x sesejuk cam ni..) membuatkan kami jakun seketika untuk bermain kabus bagaikan bermain salji kuikuikui...

Erm aktiviti kami tamat pukul 11.30 malam...aku menyangka kan dapat meneruskan aktiviti sampai ke pukul 2pg. tp x terlarat...banyak lagi game yg x sempat nak main...tiket extra pon x gune...xpe la...maybe next time leyh pergi lagi..tak tahu la bile...

Sok pagi2 kul 7.00pg ayam dah berkokok tanpa henti2 selagi farah dan aya yang berada di room sebelah tak bangun2..kok kok kok kok..uishh buwok sunggoh bunyik ayam tue...bangun agak awal kerana bas GH-Jb timing kul 10pagi...on da way ke stesen bas yang terletak di sebelah 1st world hotel, kami sempat lagi dok posing2 meredah suasana kesejukkan pagi dan ketebalan kabus...uissh best giler if ada partner...huhuhuhu~~~uit..bersihkan niat hindarkan maksiat....!!!

Sampai JB tepat pukul 4petang dgn menaiki bas dabel deker...berdengung telinga kami..hahahha masing2 jakon sebab this is our first time naik bas bertingkat 2....actually xde la best sangat bas tue...(x best sebab semua passanger bas adalah ahli MIC dan hanya kami ber4 wakil2 dr PAS dan UMNO) ;;;dush!!!
Percutian kali nie berjalanan sangat lancar setelah bertahun-bulan -hari plan..akhirnye menjadi juga..

pass nie rancangnye nak ke langkawi or PD..insyaalah pas raye ke..??tp yg penting, niat untuk ke umrah lepas abes belajar akan ku tepati (nk g ngn mak ,suraya n etc)..Insyaallah dengan izin tuhan..amin~~~

P/s : kami beruntung sangat trip ke GH..Actually kami dapat extra 1 seat and 1 room 1st world hotel..mungkin dah rezeki..erm nak wat cam aner...amik je lerr...