Saturday, August 29, 2009

makan seafood???

29th August 2009..
HAri nie nak dijadikan cerita, makngah n pakngah ajak aku ngn mak pi berbuka puase di restoran Uncle zali..aduiih, banyak giler lauk pauk yang dihidangkan..erm actually sajian berbuka hari nie kesemua uncle zali yg sponsor..

pergh..naik mengah perot kene abeskan lauk2 tue..mana taknye, hanye aku, mak ngn man utk 1 part lauk..selamat ada man,hehehe dia lah yang tolong "vacuum" segala apa yang ade... ;p if tak makan abes rase rugi, ye lorrh lauk sumer nye superb2 belaka...ada sotong goweng, udang goweng, sop tulang, ayam goweng kunyit, ikan siakap stim, ikan kerapu masak 3 raser, telur goweng, tom yam, daging paprik dan tidak ketinggalan buah tembikai sebagai pencuci mulot..ape yang mengagumkan aku adalah "kuih akok"..erm teringin sangat nak mkn kuih tue..akhirnye, tercapai jugak impian tue..wakaka...---(kuih akok-x sedap, kuih kelantan..raser cam kuih bakar je..)

pas makan dok la tepi laut, sambil2 melayan udara pantai...bunyik ombak yang x berapa nak kuat..dan pemandangan masjed mersing atas bukit..hmm cantik jugak bandar mersing..dari kejauhan aku tengok meja makan (pak ngah, makngah, mak dan uncle zali maseh berborak) ada lah orang2 kampung dok pandang2 meja..selain tue ada gak 2 3 owang kampong dok salam2 ngn pak ngah..wakakaka, mana tak nye Dato' a.k.a pegawai daerah datang tue..ehehe..wat eva pon, wa sangat solute kat pakngah sebab even dia berada diatas, dia x pernah menggunakan pangkat mahupun kuasa (senang citer pakngah aku memang sempoi + x belagak..tapi muker dia gawang laa...sampai skang aku segan + takot gak ngan dia..hehehe)...ok lah, erm perot pon tgh keras2 nie...

sebagai penutup kata malam nie.."makan time lapoo..berhenti sebelum kenyang"...yang penting try to reduce 17kg for achieve ideal weight!!!...