Tuesday, August 25, 2009

selamat berpuasa sebulan yee..

salam ramadhan 1stly to all muslims in this worLd.. bulan yg dinanti telah tibe..Alhamdulillah. semoga kita semua dapat menjalani ibadah ini dengan seikhlas hati..bak kate owg biarlah ape yang kta wat tue semakin hari semakin baik dan juga semakin ikhlas..Amin..

1st ramadhan masa tue, aku ngn mak berbuka dirumah je serta ditemani family Dato' n datin (mak ngah n pakngah aku lerr) serta eskot2 nye yg terlatih...hari 1st nie ingat nak masak banyak2 gak tapi sangkaan meleset la weyh sebab biasa la, pakngah akan beli lauk yg sebanyak2 mungkin..tp quite interesting gak..many choise at that day..mana tak nye ade (roti john, hot dog, laksam, kuih muih,asam pedas ikan pari n ikan mayong, mee goweng n nasik goweng, mee rebus, kuih keria "my fav" n so many sampaikan aku lupe ape yang ada..)

2nd ramadhan -6 ramadhan, uncle cik wif family datang Jb utk celebrate ramadhan bersama aku n mak...erm best gak ngn kehadiran mereka..2nd day puase, kak dah tunjuk skill masak lauk lemak, sambal sotong dan juga sayur bendi goweng..erm leyh tahan best!!....

3rd ramadhan..just eat bihun goweng..tp hari nie aku gi bazaar taman univ ngn si farah..actually mission nk skodeng pokde kat bazaar tersebut..wakakakaka....erm ingat leyh berjimat cermat if gi bazaar..tp sebalik nye la....melayang gak rm20..hahhahaha..dussh..hari nie baru la aku pi masjed wat teraweh sebab hari2 yg lepas x sempat kerana banyak sangat dugaan yang tak dapat dielak n tak nak dielak..wakakakaka...(permulaan n penghijrahan bermula disini-biar aku saja yang tahu ye..)

4th ramadhan..erm hari nie kami decide nk berbuka rumah tok cik kat perling..yummy2..best giler gather kat situ..ader family tok cik, uncle cik and famiily mokde..meriah gak..yang paling syok nyer, aku mam sampai aku luper yang aku kene reduce weight sebanyak (17kg)wawawawa...erm time buke, aku bedal mee bandung..Ya Allah,best giler...nie nama nyer NIKMAT yang Allah kurniakan masa time2 ramadhan..hahahahha....

5th ramadhan, insyaalla rombongan akan bergerak ke gelang patan sambil membawa perot yang kosong tanpa berisi ape2..(g.patah-umah uncle mimie)...jeng jeng jeng..masak ape yek dowang tue..tp rasernyer cam mee rebos..yg pasti time berbuka nie kak dah nk beli ais krim HPA..aku order Vanilla..ya ALLAH, nyum2...

6th ramadhan..tggu ye..