Monday, July 27, 2009

Selamat pagi CIKGU

"selamat pagi cikgu" ........itulah yang sering kali terpacul keluar dari mulut anak-anak murid ketika aku bergelar seorang guru sekolah..sejuk hati..rase macam glemer pon ade..wakakaka..
tetapi malang sungguh, kerana peluang menjadi cikgu hanya sekadar 2 minggu ajee..erm tak apelah, janji aku dah banyak try job dalam idop..bak kate orang, life become more interesting when it begin from the bottom (base level)...Actually banyak job dah aku try before nie...contohnyer seperti :=

  1. Cashier 7-eleven--(sebulan dalam perkhidmatan)
  2. Tukang susun barang kat super market..(sebulan dalam perkhidmatan)
  3. cikgu tuisyen..(3 bulan dalam perkhidmatan)
  4. cookies maker..(5 hari dalam perkhidmatan)
  5. sales gerl kat kedai Levi's...(sebulan dalam perkhidmatan)
  6. erm kijer lucky draw/tipu org dekat kawamishi.....(3 hari/aku blah gitue dari kijer..)
  7. cekgu sekolah sementara ..(2 minggu)
  8. ....

mwahahaa..banyakkan skop kijer yg pernah di buat zaman dulu..Opps back to our main topic..

SMK. Dato' Usman Awang,JB..Thank to da school management coz have giving me a chance for being a teacher..Its very wonderful and great memoir as long as to be a teacher...Baru aku tahu, nak jadik sowang guru nie bukan lerr perkara yang leyh dipandang enteng..

even aku dok ngajar kemahiran hidop, aku banyak kene cover chapter..pergh malu la beb, if kiter x taw jawapan ..

alamak...ingat nak share lelebeyh..but tak buleyh plak..keadaan tak mengizinkan...10 minit lagi aku ade kelas nak diajornye..

erm.."guru mencerminkan anak didiknye...." comel dan cute gurunye, anak mured pon turut peroleh keuntungan..tue yg berebut student nak belajar ngn aku....ahaks..."terima kasih cikgu.."