Monday, September 12, 2011

i'm back!

Hai, Salam lebaran buat semua umat islam di muka bumi nie...wlaupon dah tlambat wish, i think its more better dr x wish langsungkan??? Oklah, KEMANA DIRI SAYA MENGHILANG SELAMA 2 BULAN NI??? ~ Ceyhh, Soklan budget mcm ade org cari je..ngehe

Kehilangan saya selama 2 bulan ni, mmg xde sesapa cari pon..actually saya belajar berhijrah ke negeri org (hmmm....padahal ke Kl je!!! mcm la gi hujung dunia.. :p).. Saya belajar bjauhan dgn Si EMAK yg sudah 25 tahun tidak pernah jemu menyuapkan nasi ke mulut saya..wawawa..

KL bukanlah letakknya jiwa ku!! hari2 mulut melahirkan makian2 indah kepada para pemandu tambahan pula keadaan lalu lintasnya yang sangat sangat memanaskan jiwa ragaku....xde pernah sehari aku terlepas dr sesaknya cengkaman "TRAFFIC JEMM"..woww, demm giler!!! Mood berkobar utk berjumpa dgn segala jenis dokter2 akhirnya merudum dek kejenuhan meniti "neraka jalanan"...(erks, mf terkasar bahasa pula.... :p) Dahla jem, tol pulak sedia menanti!!! so sgt **Fax'simily** !!!

Akhirnya, aku menbuat satu decision yang bangang tp mcm tak bangang sgt la....Aku nekad utk RESIGN 24 jam!! haha, pjg nye ceritanya... but thanks to penyedia surat resignKU!! kamuu juga bersubahat, menipo dan menyediakan cerita tipo!!

Boss & company bermasalah?? owhh tidak....Tp aku yg b'masalahnya sebenarnya..ksian kt my GM, hari2 duk push aku, hari2 duk share s'thing,hari2 duk meeting, hari2 duk training, hari duk jaga aku bagai bby baru nk bjalan, siapkan trainer dr canada mase aku mula masuk kerja dulu2, beri peluang itu ini pada ku, belanja segala jenis mkana dan mcm2 lagi.. (oopss bukan sugar GLider ku, tp sekadar Boss ku!!) humm punya lah sayang dia pd staff yg x berapa nk berguna ni sampai sggup nk ajak aku attend product launching di hongkong pada 16-18 sept 2011.. ***dan ceritanya bermula disini~~>> hahaha, poyo's!

aku resign kerana aku x mau ke HONGKONG!!! sebab dia nk bonding selama setahun je pon, cume aku je TERKECOH lebeyh!! haha..bukan ape, I got plan for MYSELF..How can i achieve my plan if si Boss memandai nk bonding perkhidmatan ku?? hmm, mcm tahu je aku nk blah dr cmpany dia....so even si boss quite frust dgn my desicion, He cant Stop me because i'm still under PROB.. Huyeaah!! walau ku tahu peluangku terbuka dlm industri ini, namun ku pejamkan mata ku pekakkan telinga dan ku butakan hati!! as roughly, beberapa trip telah ku lepaskan :-

1.) Hongkong - jumaat ni
2.) Kuantan-hujung bulan ni
3.) Taman Negara Rompin - nov
4.) sabah - dec
5.) indon - feb
6.) Training di France -- (huhu, sedeyh..tp wat2 mcm xde perasaan sudaa!!)

A life is the entity of all one's choices.. The desicion we make today, may very well play a critical role in our future... but, i'm fairly smart coz i know i cant stay longer in the company wlau gaji beriban-riban telah ditawarkan--- so, moh ler kita blah!!! hehehe.. :)

Kini ku kembali ke status penganggur tegar...feeuww, mcm hampeh je bunyiknye!!! semoga ade harapan utk ku kembali bergaji dan semoga interview ku minggu hadapan berbuah2 lah hendaknya.... Ya, ALLAH!! Ku cuma menduga ape yang bakal ku lalui..tp engkau lagi berkuasa menentukan ape yg TERJADI... wooww.. see you soon, ISYAALLAH!!