Monday, June 6, 2011

nasib si penganggur



....good morning....selamat pagi...


dah lama x pegang laptop ni....and dah lama sgt rasenye x berblog..


di kesempatan ni nk mengeshare satu post yg bertajuk


"nasib seorang penganggur"


...wow...


:


:


mmg x dpt dinafikan, byk sgt persoalan bermain dlm diri..soklan2 yg dtg tu bukan saje dtg dr org luar malah turut dtg dr diri sendiri gak.. sehingga menyebabkan diri rase:-




  • Pressure


  • Tension


  • bengang


  • frust


  • low self-esteem


  • bangang + bodoh


i've been employed since april 2011.. hehe, actually xde la lama sgt tp kecoh je lebeyh.. makan, tido, entertainment, surf, ternet dan shopping merupakan pengisian schedule yg terbaik spjg bergelar "cik penganggur"... spjg hidup aku x pernah pon rehat goyang kaki mcm ni, first tyme beb!!!!masih ingat lg, slps bbrapa hari abes SPM dulu aku kene gi PLKN..then seminggu abes PLKN register diri kt matriks pahang, huhu x sempat aku nk berehat pjg.. kemudian blajar plak kt UTM selama 3 tahun...x sempat cgpa final kuar, dh kene wat preparation n gi medical check-up utk further master... beberapa hari slps convocation mase tue, prof ade melamar utk wat PHD..OMG, menarik giler!! guwee interested sebab ade budget diberi..ngeee..



tp, hasrat utk wat PHd terbantut sbb ade sorg manusia tu mmg bantah abess terhadap idea tersebut.. so, bile di pikir2 ada gak betolnye walaupun di setiap perbincangan ada saje pertelingkahan sehingga terpacul perkataan2 yg x sedap di dengar dan sering membuat aku rase tercabar..kahkahkah~ geram!!



so, start on early of may aku mula distribute segala resume dan emel kpd cmpny2..feeuwh, mmg xde kije lain sbb ayik2 duk check emel and reply emel je pd waktu tu.. on may gak, satu persatu interbiu aku hadir sehigga keseluruhanya menjadikan ia 3 kali..



interbiu tune hotel (air asia) : Guest Service Executive



interbiu firefly (MAS) : customer service n ticketing (front liner)



interbiu Technology medical associate : sales & engineer application



Alhamdulillah, with my strong faith to rezeki Allah SWT mampu menjadikan aku tersenyum..ketiga2 interbiu tu aku passed!!! huyeeeah~~



so, pemilihan terhadap my career telah dibuat!! Maka nya, ini merupakan minggu terakhir aku bergelar si penganggur dan banyak giler urusan nk kene settle kan...dr perkara yg kecik sampailah rumit.. and from now, i need to be independent and stand on my own feet..



..ya Allah, kuatkan hatu ku ini..



...kau tetapkan pendirian..



..kau kurniakanlah kesabaran..



...kau anugerahkan aku segala rahmatmu...



...kau limpahkan aku segala rezekimu...



...AMIN...