Thursday, April 14, 2011

pict 1




saya dan emak...curik "posing" before memanjat anak2 tangga flight Day (1) di madinah: ziarah perkuburan baqi' yg tletak di kaw luar masjid nabawi..

perkuburan baqi' mrupakan tmpt org mati syahid mse zaman perang dulu kala...al-fatihahdi hadapan masjid nabawi..

di dlm msjid tu ada makam Rasullullah S.A.W dan raudhah (tmpt makbul berdoa, insyaallah)
my sponsor sdg berdiri di hadapan hotel penginapan "dar ashrak"!!!

thenkiu "emak"...moga dipanjangkan umur dan di murahkan rezeki!! amin~
Day (2): kami dah bersiap2 utk activity ziarah dan berangkat ke mecca..selepas mengerjakan solat2 sunat kt masjid Quba', madinah..


emak. saya dan kak bett...di ladang kurma abdul aziz..



dikawasan bukit uhud, madinah..
di "Bir Ali".. berniat umrah dan berihram bermula dari sini.."labbaikallahummalabbaik.. wajah2 penat..setelah siap mengerjakan umrah!!...."tahniah buat my mum..amin!!" Day (3 & 4) : x kemana pon..just hangout and lepak kt masjidil haram..ngee..


ok, banyak lagi pict sebenawye.. just nk ceritakan pengalaman kt sana yg terasa diri ni sgt di sayangi oleh minah2 dan makcik2 arab..mana x nye, ade yg peluk saya, ade yg geletek pinggang saya, ade yg pegang muke sy, ade yg cium pp sy, ade yg tadah tg dan mendoakan utk diri saya, dan hadiah2 serta pemberian dr mereka jgn ckp lah, hari2 sy ngn mak dapat..(betol kate org, ikot naseb..dan naseb setiap org x same especially ketika berada di sana)..


layanan yg diterima serta segala urusan sepanjang di sana sgt berjalan lancar...Alhamdulillah, syukur atas segala pemberian nikmat Tuhan...